Zhodnoťte svůj web pomocí jednoduchého reportu
Ve světě marketingu platí jednoduché pravidlo. Nemůžete optimalizovat to, co nemůžete změřit. A měřit nemůžete bez pořádného množství správných údajů. Ať se vám to líbí nebo ne, marketing je o číslech. Právě čísla jsou schopná vám velice rychle a snadno říct, jestli si vedete dobře nebo ne. A jestli jste správně a efektivně provedli optimalizaci svého webu.úspěšného o webu“ src=“https://fujoshi.cz/wp-content/uploads/img_a379564_w4415_t1591098364.jpg“ style=“max-width: 60%; max-height: 60%;“>
Co je reporting?
Reporting je proces, na jehož konci budete mít v roce zprávu s komplexními výsledky o výkonu celé marketingové strategie celého webu. Zaměřit se můžete na cokoli. Zkoumat můžete e‑commerce, e-shop, sociální sítě, SEO, PPC, umístění stránky ve vyhledávači ad. Jen díky komplexním informacím budete schopni v případě nutnosti upravit strategii tak, aby fungovala.
Kdy se do toho pustit
To je čistě na vás. Reporting můžete provádět na denní nebo týdenní bázi, pokud skutečně chcete. A jistě bude skvělé každý den vidět, jak si vedete. Obecné pravidlo ale je, že by se report měl vytvářet jednou za měsíc. Tato frekvence bude zaručeně dostačující, abyste byli v obraze, mohli připravit nápravu nefunkčního, ale zároveň vám to ušetří čas, který můžete věnovat jiné oblasti.
Začněte komplexně
Možná si teď říkáte, kde máte začít. Je to překvapivě jednoduché. Všude. Začínáte-li s analýzou a děláte ji poprvé, je ideální zhodnotit všechny aspekty, se kterými pracujete. V tuto chvíli nejde o žádné detaily. Jednoduše dáte dohromady údaje ze všech platforem, které využíváte a podíváte se na výsledky s určitým odstupem. Rychle zjistíte, na které oblasti byste se měli zaměřit více.
Do obecné zprávy nezapomeňte začlenit analýzu webových stránek, SEO, PPC, sociální média, e-mail a vše dalšího, co používáte a je to pro vás důležité. Ve chvíli, kdy zjistíte nedostatky v určité oblasti, můžete udělat detailní analýzu právě tam. Ideální je samozřejmě svěřit se odborníkovi, který se v údajích vyzná a bude schopný přijít s efektivní strategií, která výsledky zlepší.