Realita realitního makléře
Finanční odměna spojená s úspěšným dokončením prodeje či pronájmu nemovitosti (speciálně pak v luxusním segmentu) je častým magnetem pro davy lidí, kteří opouštějí svá zaměstnání a snaží se tak zkrátit si cestu za pohádkovými příjmy. Další typickou skupinou jsou mladí absolventi. Všechny skupiny však mají něco společného. Konkurenci a tvrdou práci plnou administrativy a nákladů. Je to jednoduchá rovnice, kterou kritické množství lidí v prvopočátku doslova přehlíží. Začínající makléře proto logicky často potká rychlý konec a přechod do jiné profesní sféry. Zjistěte si detaily, čímž myslíme především jednotlivé náklady, než vůbec začnete, dobře si rozmyslete, jestli vás práce (je totiž jako každá jiná) bude opravdu bavit a dobře si vyberte firmu, pod jejíž značkou chcete působit.
Realitní byznys je bezesporu prostředím, ve kterém se točí hromada peněz. Domy, byty a pozemky tady byly a budou. Jejich ceny neustále rostou. Pokud se máte čím odlišit od konkurence a nechybí vám kapitál, bude pro vás možná nejzajímavější možností, jak si z koláče ukousnout co největší sousto, rozjet vlastní realitní kancelář. Vezměme však nyní v úvahu pouze samotnou rovinu obchodního reprezentanta určité realitní kanceláře, jehož chlebem je provize za zprostředkování.
Až příliš mnoho naivních živnostníků začíná v tomto oboru, aniž by měli pod kontrolou své vlastní cashflow. Mnohdy mají neuvěřitelně zkreslené představy o praxi samotné. Jejich rovnice pak vypadá s trochou nadsázky asi následovně: školení plus plachty na domech rovná se parádní plat. Podmínky v jednotlivých realitních kancelářích se samozřejmě vzájemně liší, nicméně častá praxe je taková, že si makléř hradí většinu nákladů sám. A školením, či výrobou bannerů to teprve začíná. Obvyklý je také měsíční poplatek za kancelář, kafíčka a obědy s klienty, reprezentativní oblečení, to vše taky něco stojí a ceny paliva v souvislosti s množstvím kilometrů, které s autem, ať už vlastním či firemním (polepeným nepřehlédnutelnou reklamou) bývají pro neuvědomělého začátečníka často likvidační.
Měli byste být tedy schopni platit své účty i nově vzniklé náklady minimálně po dobu 3 měsíců, jakési zkušební doby, kterou sami sobě nastavíte. Na začátku hledáte nemovitosti, rozdáváte vizitky a budujete si reference. Je zapotřebí být dobrým obchodníkem a marketérem v jedné osobě. Je to spousta času, energie a peněz a vy byste si měli být v tomto bodě jisti, že si můžete dovolit věřit svému úsilí a vytrvat, než se přehoupnete do skutečně profitabilní fáze. Taková je realita.